אמא, משעמם לי!
אומרת הילדה שלך בקול תלונה מתבכיין
ואת מרגישה שוב את חוסר האונים שולח זרועות בתוך הלב שלך.
כבר הצעת משחקים וספרים,
קנית יצירות מתוקות,
יצאתם לגינה, למשחקייה ולכל אטרקציה מזדמנת
וגם חברות מגיעות לכאן בשיטת הדלת המסתובבת,
למה היא עדיין משועממת,
או למה הוא לא מסוגל להעסיק את עצמו?
מהי התגובה האוטומטית שלך,
כשהילד מתלונן שמשעמם לו?
בדרך כלל אנחנו מגיבות באופן הפרקטי:
שב לקרוא, לך לשחק, תזמין חבר.
או אם נמאס כבר:
מה רע בשעמום?
ואם ממש נמאס:
די, תפסיק להגיד את זה כבר!
לא תמיד חייבים לעשות משהו…
אבל כשילד אומר שמשעמם לו,
כשילד מתקשה לשאת את השעמום שוב ושוב,
אנחנו מבינות שמשהו במערכת הרגשית שלו תקוע קצת.
שהוא לא מצליח לצלול בעצמו
לתוך פעילות משחקית,
שהעניין הוא בכלל לא איזה משחק מעניין אותו,
כמה חומרי יצירה יש בבית
ועם איזה חבר הוא יותר אוהב לשחק >>>
העניין הוא,
שיש בתוכו חלל,
שהוא לא מצליח למלא בעצמו.
אם המשחק הוא ים,
עולם עמוק של אוצרות נפש –
אין לו מספיק אוויר
בשביל לצלול לתוכו
ולעבור מתגלית לתגלית.
ולפני שנמצא לו ציוד צלילה,
לפני שנבנה לו צוללת או מדרגות לתוך המים,
בואו נחקור רגע
מה זה משחק?
מהי משחקיות?
למה משחק הוא ים?
ומה משאיר את הילד שלך תקוע על שפת הים?
ובינתיים, עד שניפגש שוב מתחת למים,
ונצלול לעומק לתוך המשחק,
קחי לך כמה דקות של זמן איכות לעצמך
כדי לקרוא את המדריך החינמי שהכנתי לך,
שמגלה עולם חדש של משחקיות, מרחב רגשי,
זמן איכות לעצמך וזמן איכות לילדים.
זה מדריך ממלא לב, מלא בחמלה ורגישות
לרמת האנרגיה שאת נמצאת בה,
לצרכים הרגשיים שלך ושלהם.
הוא לא דורש ממך דבר,
חוץ מהאזנה קשובה ללבבות הפועמים אצלך בבית.
והוא חינמי 😉